AGICAGIC
  • მთავარი
  • ჩვენ შესახებ
    • კომპანიის შესახებ
    • ისტორია
    • ჩვენი გუნდი
    • წევრობა
    • პარტნიორები
    • PrimeGlobal-ის შესახებ
  • სერვისები
    • აუდიტი და მარწმუნებელი მომსახურება
      • ფინანსური ანგარიშგების აუდიტი
      • დაფინანსებული პროექტების აუდიტი
      • შეთანხმებულ პროცედურებზე აუდიტი
      • საგადასახადო აუდიტი
      • ინვესტიციების დადასტურების აუდიტი
      • ქონების შეფასება
    • საბუღალტრო და საგადასახადო მომსახურება
      • საგადასახადო კონსულტაცია
      • საბუღალტრო მომსახურება
      • საგადასახადო დავების წარმოება
      • ფინანსური ანალიზი
      • ფინანსური ანგარიშგების შედგენა
    • საკონსულტაციო მომსახურება
      • ბაზრის კვლევა
      • ბიზნეს გეგმის მომზადება
      • მარკეტინგული სტრატეგიისა და მომსახურების შემუშავება
      • კონკურენტების კვლევა
      • მომხმარებელთა კვლევა
      • სერვისის აუდიტი
      • საექსპორტო ბაზრის კვლევა
      • ბიზნეს მოდელის ოპტიმიზაცია
      • ხარჯების ოპტიმიზაცია
  • ბლოგი
    • სტატიები
    • ინდუსტრიის კვლევები
  • კლიენტები
      • არასამთავრობო სექტორი
      • სამთავრობო სექტორი
      • საგანმანათლებლო სექტორი
      • საბანკო და საფინანსო სექტორი
      • სამედიცინო სექტორი
      • იურიდიული და საკონსულტაციო სექტორი
      • ინფრასტრუქტურა და გზების რეაბილიტაცია
      • სადაზღვეო სექტორი
      • საინფორმაციო ტექნოლოგიების სექტორი
      • საკომუნიკაციო სექტორი
      • სამშენებლო სექტორი
      • სატრანსპორტო და ლოჯისტიკის სექტორი
      • საფეხბურთო კლუბები
      • საცალო ვაჭრობის სექტორი
      • ჰორეკა სექტორი
      • სოფლის მეურნეობის სექტორი
  • პროექტები
  • კონტაქტი
  • ქართული
  • English

მოლაპარაკებები და შეთანხმების სტრატეგია

AGIC
ოქტ 11, 2019 ბლოგი 0 Comment

მოლაპარაკებები ბიზნეს სფეროს ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ფაქტორია. ყველა ადამიანს აქვს საკუთარი აზრი და შეხედულება ამა თუ იმ საკითხზე. ასევე სტრატეგია, რომელიც განსაზღვრავს მის ქცევასა თუ საუბარს.

მაგალითად კომპანიებთან პარტნიორობა, თანამშრომლებთან ურთიერთობა, კლიენტებთან კომუნიკაცია და სხვა. ამ სტატიაში სწორედ მოლაპარაკების ტიპებზე და შეთანხმების სტატეგიაზე ვისაუბრებთ.

    • ადამიანები – დააცალკავეთ ისინი პრობლემისგან
    • ინტერესი – ყურადღება გაამახვილეთ ინტერესებზე, და არა პოზიციაზე
    • პოზიცია – ჩამოაყალიბეთ შესაძლებლობების ვარიაციები, სანამ მოქმედებას გადაწყვეტთ
    • ობიექტური სტრატეგია – მტკიცედ გჯეროდეთ, რომ შედეგი დაეფუძნება გარკვეულ ობიექტურ სტრატეგიას

ყველაფერი უფრო მარტივია, როდესაც დაგეგმილი გაქვთ თუ როგორ უნდა მიაღწიოთ მიზანს. იმ შემთხვევაში, თუ ორივე მხარე საწინააღმდეგო ინტერესებს ამტკიცებს, ხშირად ადამიანს უკმაყოფილობის და გაუცხოვების განცდა ეუფლება. ამის მოსაგვარებლად სამი გზა არსებობს, რომლებიც ზუსტად განსაზღვრავენ შედეგს – შეთანხმებას/მოლაპარაკებას.

პირველი შედარებით მარტივ მოლაპარაკებას წარმოადგენს. პირადი კონფლიქტის თავიდან ასაცილებლად არსებობს დოკუმენტი, ხელშეკრულება, რომელზე დაყრდნობითაც მხარეებს შორის მოლაპარაკებები ხორციელდება.

ესა თუ ის შეთანხმება თავდაპირველად მეგობრულად იწყება ხოლმე, თუმცა მოგვიანებით სიტუაცია შეიძლება არაკონტროლირებადი გახდეს.

ამიტომ უმჯობესია ხელშეკრულების თავიდანვე გაფორმება და აღნიშნული პუნქტების გათვალისწინება.

მეორე კატეგორიის მოლაპარაკებები შედარებით რთულია. დიდია აზრთა სხვადასხვაობა, განიხილება ნებისმიერი სიტუაცია და პიროვნული მახასიათებლები.

რაც შეეხება მესამე კატეგორიას, ის მეტად უკიდურეს პოზიციებს გულისხმობს.

თუ ზემოთ აღნიშნული ორივე შემთხვევა ერთადაა მოცემული, მაშინ მიუხედავად იმისა, რომ არსებობს ინტერესთა კონფლიქტი, ორივე მხარე მაინც ცდილობს მოძებნოს გზა მოლაპარაკების მიღწევისაკენ.

მათ უნდა დაამტკიცონ, რომ შედეგი ეფუძნება სამართლიან სტანდარტებს, რომლებიც მეორე მხარის ნებაზეა დამოუკიდებელი.

და ბოლოს, გარემოება, განწყობა თუ დამოკიდებულებები…

ემოციები უფრო მნიშვნელოვანია, ვიდრე რაიმეს განხილვა! მოლაპარაკებების დროს უნდა გავითვალისწინოთ თუ რა დამოკიდებულება აქვს ოპონეტს.

ასევე ისიც, თუ როგორ გვესაუბრება, რაში ხედავს ჩვენს სისუსტეს თუ სიძლიერეს, იმედს თუ უიმედობას.

როგორია მისი შეფასება ჩვენი პიროვნების მიმართ. სწორედ ამაზე დაკვირვებით და სწორი ქმედებით წარმოვშობთ სიტუაციას, სადაც შევქმნით ჰარმონიას ყველაზე დაძაბულ სიტუაციაში და კიდევ ერთი ნაბიჯით მივუახლოვდებით შეთანხმებას.

აქედან გამომდინარე, გამოიკვეთა სამი ძირითადი კატეგორია, რომელიც უნდა გავითვალისწინოთ, ესენია – აღქმა, ემოცია და შემდეგ უკვე კომუნიკაცია.

 

ასევე იხილეთ საინტერესო ბლოგები: 5 ეფექტური სიტყვა, რომელიც უნდა გამოიყენოთ ბიზნეს შეხვედრებზე  |  რა არის საჭირო წარმატებული ონლაინ შეხვედრებისათვის

როგორ დავწეროთ ბიზნეს გეგმაPrevious post
ფასების ზრდის მართებული გზაNext post

  • Facebook
  • LinkedIn

Book an appointment with Personnel Calendar using SetMore

ჩვენ შესახებ

  • კომპანიის შესახებ
  • პარტნიორები
  • ჩვენი გუნდი
  • წევრობა

კონტაქტი

მისამართი: 0171, პ. ქავთარაძე #10, I შესახვევი,
სართული 4. თბილისი, საქართველო

ტელეფონი: (995 322) 500 130
მობ: (995 599) 34 33 48
ელ-ფოსტა: info@agic.ge

AGIC. 2021. All Rights Reserved.