როდესაც სტარტაპი ვერ აღწევს წარმატებას, ამას შეიძლება ჰქონდეს გარკვეული მიზეზები, ამ სტატიაში სწორედ ამ 10 ყველაზე გავრცელებულ მიზეზს განვიხილავთ.
მმართველთა რიგებში სათანადო ხალხის ყოლა გარკვეულწილად სტარტაპის წარმატებას უზრუნველყოფს, მაშინ როცა არაკომპეტენტური ხალხის შემთხვევაში მარცხი თითქმის გარდაუვალია.
1. პროდუქტზე მოთხოვნილების არარსებობა
სტარტაპებში, რასაც ყველაზე ხშირად ვხედავთ, არის ის, რომ ბევრ კომპანიას მიაჩნია, რომ მათი გამოგონება იმდენად მიმზიდველია, რომ ბაზარზე მისი მოთხოვნა წარმოუდგენლად გაიზრდება.
დამწყები ბიზნესმენების უმრავლესობას კი, არ ესმის რას შეიძლება მათმა პროდუქტმა მიაღწიოს – განსაკუთრებით კი ადრეულ ეტაპზე.
2. საჭირო უნარების ნაკლებობა
თქვენი ცოდნა უნდა ავსებდეს თქვენი გუნდის შესაძლებლობებს.
ყოველთვის გქონდეთ კომპეტენტური ადამიანი გაყიდვებში, მენეჯმენტში და აღრიცხვაზე, მარკეტინგში და ა.შ.
3. ფულადი ზარალის თავიდან აცილება
ყოველთვის შეეცადეთ ხანგრძლივი ურთიერთობა იქონიოთ თქვენს მომწოდებლებთან.
დახარჯეთ მხოლოდ საჭირო ნივთებზე და ნუ იქნებით ექსტრავაგანტული თქვენი კომპანიის ხარჯებისათვის.
4. უარყოფითი უკუკავშირისა და კრიტიკის მიღება
ბევრ დამფუძნებელს უჭირს აჩვენოს სხვებს საკუთარი პროტოტიპი, მანამ სანამ ის სრულყოფილად მზად არ იქნება.
პოტენციური მომხმარებლებისგან უკუკავშირის მოპოვება, როგორც წესი, ფატალურია დამწყებთათვის.
ნუ შეგეშინდებათ, რომ ვინმე მოიპარავს თქვენის იდეას, ან რომ თქვენი პროტოტიპი არ იქნება სრულყოფილი.
5. პროდუქტისადმი ბაზრის მზაობა
ზოგი კომპანია დროზე ადრე იწყებს პროდუქტის გამოშვებას.
ამ დროს კი ან თვითონ პროდუქტი ან ბაზარი არ არის ამისთვის მზად.
6. სუსტი გუნდი, ცუდი ხელმძღვანელობა
კარგი ლიდერი ყოველთვის აკონტროლებს, რომ თავისი კომპანიის მომავლისთვის დამაიმედებელი ხედვა ჰქონდეს.
7. რეალური ინტერესის არ ქონა იმ ბაზარზე, რომელზეც ოპერირებთ
წარმატების მისაღწევად თქვენ მოგიწევთ კვირაში 60-დან 90 საათის განმავლობაში, ძალიან მცირე ანაზღაურებით მუშაობა.
შეუძლებელია შრომისმოყვარე და ეფექტური იყოთ, თუკი არ გჯერათ იმისი, რასაც აკეთებთ.
8. კაპიტალის ამაღლების შესაძლებლობის არქონა
ადამიანები შეიძლება ყოველთვის გაკვირვებულები იყვნენ იმით, თუ რამდენი უარის მოსმენა და დროის ხარჯვა მოუწევთ მანამ, სანამ რაიმე მოგებას ნახავენ.
9. სუსტი მარკეტინგი
ხმაური მნიშვნელოვანია და რაც არ უნდა შესანიშნავი იყოს თქვენი პროდუქტი, ის წარმატებას ვერ მიაღწევს, თუ არავის ეცოდინება მის შესახებ.
ცუდი მარკეტინგი (ან გაყიდვები) არის მიზეზი იმისა, რომ მრავალი სტარტაპი ვერ აღწევს წარმატებას.
10. კომპანიის მომხმარებლების უგულებელყოფა
სტრესი არასდროსაა საკმარისი, იმისათვის, რომ აღვწეროთ, თუ რამდენად მნიშვნელოვანია სიცოცხლისუნარიანი პროდუქტის წამოწყება და მომხმარებლებისგან უკუკავშირის მიღება.
ასევე იხილეთ საინტერესო ბლოგები: 8 გზა თქვენი სტარტაპის წარმატების მისაღწევად | როგორ დავიწყოთ ბიზნესი ინვესტორების გარეშე