ბანკები და ინვესტორები ფინანსურ კოეფიციენტებს თქვენი ბიზნესის საქმიანობის გასაზომად და კომპანიის ფინანსური ანგარიშგებების შესახებ ინფორმაციის მისაღებად იყენებენ. ამიტომ, ბიზნესის მფლობელებისათვის საჭიროა მათი ბიზნესის ფინანსური მდგომარეობის ცოდნა.
გამოიყენეთ ეს 4 ფინანსური კოეფიციენტი თქვენი საბუღალტრო ცოდნის გასაუმჯობესებლად.
სწრაფი კოეფიციენტი
(ნაღდი ფული + ლიკვიდური ფასიანი ქაღალდები + წმინდა მოთხოვნების ნაგარიშები) ÷ მოკლევადიანი ვალდებულებები = სწრაფი კოეფიციენტი
სწრაფი კოეფიციენტი ზომავს თქვენი ბიზნესის ლიკვიდობას. იგი განსაზღვრავს გაქვთ თუ არა საკმარისი აქტივები მოკლევადიანი ვალდებულებების დასაფარად.
ეს სასარგებლოა იმ შემთხვევაში, თუ თქვენს ბიზნესს აქვს ისეთი მოკლევადიანი ვალდებულებები, როგორიცაა მოკლევადიანი სესხები, მიწოდებიდან და მომსახურებიდან წარმოშობილი ვალდებულებები, შემოსავლისა და ხელფასიდან დასაკავებელი საგადასახადო ვალდებულებები, საკრედიტო ბარათის დავალიანება და სხვა ხარჯები.
რაც უფრო მაღალია თქვენი სწრაფი კოეფიციენტი, მით უფრო დიდი შანსია იმისა, რომ ხელმეორედ ჩადოთ ინვესტიცია თქვენს ბიზნესში.
5.0-ის სწრაფი კოეფიციენტი ნიშნავს, რომ თქვენ გაქვთ 5 დოლარის ღირებულების ლიკვიდური აქტივები, რათა დაფაროთ 1 დოლარის ღირებულების ვალდებულებები.
თუ თქვენი სწრაფი კოეფიციენტი 1.0-ზე ნაკლებია, დავალიანება უფრო მეტია, ვიდრე თქვენი აქტივები, რაც იმაზე მიუთითებს, რომ უკეთესია დაფაროთ სესხები მანამ, სანამ ბიზნესის გაფართოებაზე მეტ ფულს დახარჯავდეთ.
ფულადი ნაკადების ვალდებულებებისა და აქტივების შეფარდების კოეფიციენტი
(წმინდა შემოსავალი + ცვეთა) ÷ მთლიანი დავალიანება = ფულადი ნაკადების ვალდებულებებისა და აქტივების ფარდობის კოეფიციენტი
თუ თქვენს მცირე ბიზნესს ფულადი ნაკადების პრობლემები აქვს, ყოველთვიურად ფულის გამომუშავების მიუხედავად, სავარაუდოდ იგი შეფერხდება სესხის გადახდის გამო.
ფულადი ნაკადების ვალდებულებებისა და აქტივების ფარდობის კოეფიციენტი ამ შემთხვევაში ძალზე სასარგებლოა, რადგან მცირე ბიზნესის წარუმატებლობა, ძირითადად, ფულის ნაკადის პრობლემებს მიეკუთვნება.
რაც უფრო დიდია თქვენი სესხის დაფარვის ვადა, მით უფრო მაღალი უნდა იყოს თქვენი ლიკვიდურობა.
თუ თქვენი ფულადი ნაკადების ვალდებულებებისა და აქტივების ფარდობის კოეფიციენტი 1:0-ზე ნაკლებია, ამ შემთხვევაში დავალიანების დასაფარად გჭირდებათ კიდევ რამდენიმე შემოსავლის წყარო.
წმინდა მოგების მარჟა
(მთლიანი ამონაგები – მთლიანი ხარჯები) ÷ მთლიანი ამონაგები = წმინდა მოგების მარჟა
თქვენი წმინდა მოგების მარჟა არის თქვენი შემოსავლის პროცენტული მაჩვენებელი. თითქმის ყველა ინვესტორი გამოიყენებს ამ კოეფიციენტს, რადგან ეს აჩვენებს რამდენად წარმატებულია კომპანია შემოსავლის მოგებად გადაქცევაში.
თუ თქვენი კომპანიის მოგების მარჟა მცირდება, კარგი იქნება დანახარჯების შემცირება. თუ ხარჯავთ მეტ ფულს ბიზნესის გაფართოებისთვის, შეგიძლიათ ელოდოთ ამ ვარდნას. ამასთან, თუ მცირდება სხვა ფაქტორების გამო, დაუყოვნებლივ უნდა გამოიძიოთ ისინი.
წმინდა მოგების მარჟა ნიშნავს, რომ იპოვოთ კარგი შეფასების წერტილი თქვენი პროდუქტისთვის. ზოგადად კარგია, როდესაც მოგების ზღვარი აღემატება 10%-ს. ამასთან, ეს შეიძლება განსხვავდებოდეს ინდუსტრიის მიხედვით.
საერთო მოგება წმინდა გაყიდვებზე
(წმინდა გაყიდვები – გაყიდული საქონლის ღირებულება) ÷ წმინდა გაყიდვები = საერთო მოგება წმინდა გაყიდვებზე
საერთო მოგება წმინდა გაყიდვებზე არის გაყიდული საქონლისა და მომსახურების იდეალური ფასის წერტილი. ეს ფინანსური კოეფიციენტი ითვლის, ფარავს თუ არა თქვენი საშუალო ნიშნის დაფარვა თქვენს ხარჯებს და რამდენით.
თუ თქვენი საერთო მოგება წმინდა გაყიდვებზე მუდმივად დაბალ ნიშნულზეა, სავარაუდოდ თქვენ პროდუქტებს დაბალ ფასს ადებთ ან ძალიან ბევრს ხარჯავთ წარმოებაზე.
კარგი იქნება, რომ გამოთვალოთ იგი რეგულარულად, რადგან ამან შეიძლება სერიოზულად იმოქმედოს თქვენს საბოლოო შედეგზე.
თუ თქვენ გაწუხებთ დაბალი საერთო მოგება წმინდა გაყიდვებზე, ამ პრობლემის მოგვარება ადრეულად უნდა დაიწყოთ, რათა არ დახარჯოთ ზედმეტი.
შეგახსენებთ, რომ AGIC გთავაზობთ ფინანსური, აუდიტორული და ბუღალტრული სერვისების სრულ სპეკტრს.
ასევე იხილეთ საინტერესო ბლოგები: რას გულისხმობს ფინანსური ანგარიშგების აუდიტი | 4 ფინანსური ანგარიშგების ფორმა, რომელიც ყველა ბიზნესს სჭირდება