ნულოვანი მოგების წერტილის ანალიზი ნებისმიერ ბიზნესში ერთ–ერთ ყველაზე მნიშვნელოვან ფუნქციას ასრულებს. იგი გაწვდით ინფორმაციას თქვენი ხარჯების შესახებ. იგი არის თქვენი ბიზნესის ფინანსური გზამკვლევი.
ნულოვანი მოგების წერტილი დაგეხმარებათ იმის განსაზღვრაში, თუ რისი ცვლილებაა საჭირო ფასებისა და ფინანსური სტრატეგიების თვალსაზრისით.
მცირე ბიზნესის მფლობელთათვის უფრო მეტად მნიშვნელოვანია იმის გაგება, თუ რას ნიშნავს ნულოვანი წერტილი, რადგან იგი განსაზღვრავს იმ გაანგარიშებას, რაც მოგებასა და წაგებას გულისხმობს. თქვენი შემოსავლის რაოდენობის სიდიდის მიუხედავადა, თქვენ ფულს მაინც კარგავთ.
საიდან უნდა დავიწყოთ ნულოვანი წერტილის განსაზღვრა?
პირველ რიგში საჭიროა ყურადღება გავამახვილოთ ხარჯებზე. როგორც ფიქსირებული, ასევე ცვალებადი ხარჯების ფაქტორიც თანაბარია, თქვენ კი, როგორც წესი, მათ ყოველთვიურად იხდით, ამიტომ დარწმუნებულნი უნდა იყოთ, რომ ხარჯების ანალიზს აკეთებთ.
ფიქსირებული ხარჯები
გაყიდვების მოცულობის მერყეობისას ფიქსირებული ხარჯები არ იცვლებიან. მათში ცვლილება ხდება მხოლოდ მაშინ, როდესაც კონტრაქტი ახლდება ან ხდება დაგეგმილი წლიური ზრდა. ფიქსირებული ხარჯები მოიცავს:
-
- ქირას
- ზედმეტ განაკვეთზე მომუშავე თანამშრომელთა ხელფასს
- დაზღვევას
ცვალებადი ხარჯები
ცვალებადი ხარჯები ფიქსირებული ხარჯების საპირისპიროა. ისინი იცვლებიან გაყიდვების მოცულობის ზრდის ან შემცირების შესაბამისად. ისინი შეიძლება მოიცავდეს:
-
- საათობრივად მომუშავე პერსონალის ხელფასს
- საკომისიოს
- მასალებს
ნულოვანი მოგების წერტილის ფორმულა
ნულოვანი წერტილის მოგება = ფიქსირებული ხარჯები / (გასაყიდი ფასი – სრული ცვალებადი ფასი თითოეული ერთეულისთვის)
მაგალითად თქვენ უძღვებით კომპანიას სახელად შპს ABC, კომპანიამ შექმნა აპლიკაცია, რომელიც ადვილად პოულობს ავტოსადგომებს, ამიტომ თქვენს კლიენტებს ავტოსადგომის საპოვნელად წრეზე სიარული არ უწევთ.
ფიქსირებული ხარჯები შემდეგნაირად განსაზღვრეთ:
-
- ყოველთვიური იჯარა = 3,000₾
- ყოველთვიური ხელფასი = 37,000₾
ფიქსირებული აქტივების სრული ხარჯი = 40,000₾
განსაზღვრეთ ის ელემენტები, რაც ცვალებად ხარჯებს უკავშირდება:
-
- ტექნოლოგიის ღირებულება
- შრომა
- გაყიდვების საკომისიო
საერთო ჯამში, თითოეული ერთეულისთვის 0.50₾ გამოიანგარიშეთ, აპლიკაციას კი მომხმარებელი 3.00₾–ად ყიდულობს.
ზემოთ მოყვანილი მაგალითის შესაბამისად, ნულოვან ფორმულასთან ერთად, ნულოვანი წერტილი არის შემდეგი:
ფიქსირებული აქტივების 40,000₾ საერთო ღირებულება (ერთეულის ფასზე 3.00₾ – ერთეულში 0.50₾ ცვლადი ღირებულება) = 16,000 ერთეული (ან აპლიკაციები, ამ შემთხვევაში).
ფინანსური სტრატეგიები
როგორ იგებთ უნდა გაზარდოთ თუ არა გაყიდვები, თუ არ იცით გარღვევა როდის მოახდინეთ? ბუნებრივია, გაყიდვების მაქსიმალური რაოდენობა გსურთ, მაგრამ თუ მხოლოდ გაყიდვაზე ხართ ორიენტირებული და არ იცით ქვედა ზღვარი, სავარაუდოდ თქვენი ბიზნესი მოგებას ვერ მოგიტანთ.
მყარი ნულოვანი მოგების წერტილის ანალიზი გიკარნახებთ, თუ როდის იქნება მართებული ფასების გაზრდა. მისი მეშვეობით ასევე გაიგებთ სად არის საჭირო ხარჯების შემცირება. მაგალითად, ეს ანალიზი შეიძლება დაგეხმაროთ დაადგინოთ, თქვენ უნდა შეამციროთ დავალიანება თუ უნდა ხარჯების შემცირების ზომები უნდა მიიღოთ, რაც დაბალ ფასად იმავე ხარისხის მიღებას გულისხმობს. იქნებ საჭიროა სამუშაო საათების ან მანქანების რაოდენობის შემცირება. ვერც ერთ მათგანს სათანადოდ ვერ გაიგებთ, სანამ ციფრებს არ გაანალიზებთ.
ასევე იხილეთ საინტერესო ბლოგები: როგორ უნდა განსაზღვროთ ბუღალტრული აღრიცხვა თქვენი ბიზნესისთვის | რატომ უნდა გაიტანოთ ბუღალტერია აუთსორსზე?
შეგახსენებთ, რომ AGIC გთავაზობთ ფინანსური და ბუღალტრული სერვისების სრულ სპეკტრს.