როდესაც საქმე ეხება თქვენი ბიზნესის ხარჯებს, ყველა მათგანი არ არის თანაბარი.
თქვენს ბიზნესში არის გარკვეული სფეროები, სადაც მცირე ინვესტიციამ შეიძლება უფრო მეტი მოგება მოგიტანოთ, ვიდრე დიდმა ინვესტიციამ და პირიქით.
მეორე მხრივ არსებობს გარკვეული დრო და ადგილი, სადაც დიდ ინვესტიციას შეიძლება კიდევ უფრო დიდი მოგება მოჰყვეს.
საიდუმლო კი, სწორედ მათ შორის განსხვავების ცოდნაში მდგომარეობს.
სტრატეგიული ხარჯები
სტრატეგიული ხარჯი არის ნებისმიერი ხარჯი, რომელიც გამოიღებს დაუყოვნებლივ მოგებას, ან რომელიც მტკიცედ იცავს თქვენს მოგებას ბიზნესში. მაგალითად მარკეტინგი, რომელიც მუშაობს.
გამყიდველები, რომლებიც ყიდიან. გუნდის ძირითადი წევრები, რომლებიც კლიენტებთან მუშაობენ, სწორედ სტრატეგიულ ხარჯებს იყენებენ და იგი ძალზე მომგებიანია.
სხვა სტრატეგიული ხარჯები მოიცავს სავაჭრო ნიშნის რეგისტრაციით ან პატენტის შედგენით ინტელექტუალური საკუთრების დაცვას. სხვა სტრატეგიული ფული იქნება გარე მრჩევლებისა და მწვრთნელების ინტელექტუალური გამოყენება.
მაგალითად სამუშაო, რომელსაც თქვენ ასრულებთ საგადასახადო სტრატეგიკოსთან ერთად, გეხმარებათ უკეთესად გაუმკლავდეთ თქვენი ბიზნესის საგადასახადო სიტუაციას, კომპანიის მაქსიმალურად გაზრდის შემდეგ საგადასახადო მოგებას, ან ბიზნეს მწვრთნელთან მუშაობას. იგი გეხმარებათ, რომ იყოთ ორიენტირებული იმ საკითხებზე, რომლებიც უფრო მეტად მაღალანაზღაურებადია.
არასტრატეგიული ხარჯები
რა არის არასტრატეგიული ხარჯები? მარკეტინგი, რომელიც არ მუშაობს. გამყიდველები, რომლებიც არ ასრულებენ საკუთარ მოვალეობას.
გუნდის წევრები, რომლებიც არ ქმნიან დადებით შედეგებს თავიანთი მუშაობით, ჩადებული ინვესტიცია, რომელიც არ მატულობს.
კვლევა და განვითარება, რომელსაც არ შეუძლია კომერციალიზაცია. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, თქვენ არ შეგიძლიათ გამოიყენოთ იგი. ეს არასტრატეგიული ხარჯების მაგალითებია.
ბალანსის ძიება
სტრატეგიული და არასტრატეგიული ხარჯებს შორის ბალანსის პოვნა ყოველთვის ვერ ხერხდება.
უმთავრესი წესი არის ის, რომ ყველგან, სადაც შესაძლებელია, ბევრის ან საერთოდ არაფრის დახარჯვა – მნიშვნელოვანი ინვესტიციის ჩადება სტრატეგიულ ხარჯებში, და თქვენი არასტრატეგიული ხარჯების საგრძნობლად შემცირება.
მაგალითად, შეიძლება გყავდეთ ორი გამყიდველი, რომელთაგან ერთი ძალიან ძლიერია მისი გაყიდვების თვალსაზრისით, ხოლო მეორე უკიდურესად სუსტია, თუმცა, თქვენ შეიძლება თანაბრად გადაანაწილოთ ანაზღაურება.
იმისათვის, რომ მაქსიმალურად გამოიყენოთ თქვენი სტრატეგიული დანახარჯი, თქვენ უფრო მეტად სწორედ იმათ უნდა დაუფასოთ შრომა, რომელთა გაყიდვებიც აღემატება სხვებისას.
რატომ? იმიტომ, რომ ეს არის ყველაზე მომგებიანი რამ, რაც შეგიძლიათ გააკეთოთ კომპანიის შიგნით და, როგორც სტრატეგიული ხარჯი, დახარჯოთ ფული ამ გამყიდველების საკომისიოებზე, რომელთა გაორმაგებასაც აქვს აზრი.
ასევე იხილეთ საინტერესო ბლოგები: კომპანიის ფინანსების მართვა | 5 საიდუმლო მცირე ბიზნესის მოგების გასაზრდელად