AGICAGIC
  • მთავარი
  • ჩვენ შესახებ
    • კომპანიის შესახებ
    • ისტორია
    • ჩვენი გუნდი
    • წევრობა
    • პარტნიორები
    • PrimeGlobal-ის შესახებ
  • სერვისები
    • აუდიტი და მარწმუნებელი მომსახურება
      • ფინანსური ანგარიშგების აუდიტი
      • დაფინანსებული პროექტების აუდიტი
      • შეთანხმებულ პროცედურებზე აუდიტი
      • საგადასახადო აუდიტი
      • ინვესტიციების დადასტურების აუდიტი
      • ქონების შეფასება
    • საბუღალტრო და საგადასახადო მომსახურება
      • საგადასახადო კონსულტაცია
      • საბუღალტრო მომსახურება
      • საგადასახადო დავების წარმოება
      • ფინანსური ანალიზი
      • ფინანსური ანგარიშგების შედგენა
    • საკონსულტაციო მომსახურება
      • ბაზრის კვლევა
      • ბიზნეს გეგმის მომზადება
      • მარკეტინგული სტრატეგიისა და მომსახურების შემუშავება
      • კონკურენტების კვლევა
      • მომხმარებელთა კვლევა
      • სერვისის აუდიტი
      • საექსპორტო ბაზრის კვლევა
      • ბიზნეს მოდელის ოპტიმიზაცია
      • ხარჯების ოპტიმიზაცია
  • ბლოგი
    • სტატიები
    • ინდუსტრიის კვლევები
  • კლიენტები
      • არასამთავრობო სექტორი
      • სამთავრობო სექტორი
      • საგანმანათლებლო სექტორი
      • საბანკო და საფინანსო სექტორი
      • სამედიცინო სექტორი
      • იურიდიული და საკონსულტაციო სექტორი
      • ინფრასტრუქტურა და გზების რეაბილიტაცია
      • სადაზღვეო სექტორი
      • საინფორმაციო ტექნოლოგიების სექტორი
      • საკომუნიკაციო სექტორი
      • სამშენებლო სექტორი
      • სატრანსპორტო და ლოჯისტიკის სექტორი
      • საფეხბურთო კლუბები
      • საცალო ვაჭრობის სექტორი
      • ჰორეკა სექტორი
      • სოფლის მეურნეობის სექტორი
  • პროექტები
  • კონტაქტი
  • ქართული
  • English

რას გულისხმობს ფინანსური ანგარიშგების აუდიტი

AGIC
მარ 16, 2020 ბლოგი 0 Comment

ფინანსური ანგარიშგების აუდიტი არის სამეურნეო სუბიექტის ფინანსური ანგარიშგების შემოწმება და დამოუკიდებელი აუდიტორის მიერ მნიშვნელოვანი ინფორმაციის გამჟღავნება.

ამ შემოწმების შედეგია აუდიტორის დასკვნა, რომელიც ადასტურებს ფინანსური ანგარიშგების

წარდგენის სამართლიანობას.

აუდიტორის დასკვნა თან უნდა ახლდეს ფინანსურ ანგარიშგებას, როდესაც გაიცემა მიმღები პირისთვის. ფინანსური ანგარიშგების აუდიტის მიზანია ფინანსური მდგომარეობის სანდოობისა და კომპანიის საქმიანობის შედეგის დამტკიცება.

ფინანსური ანგარიშგების აუდიტის ძირითადი ეტაპები

დაგეგმვა და რისკების შეფასება

დაგეგმვა და რისკის შეფასება გულისხმობს ბიზნესისა და მისი გარემოს შესწავლას, რომელშიც კომპანია ოპერირებს. ამ ინფორმაციის გამოყენებით კი ფასდება რისკი, რამაც შეიძლება გავლენა იქონიოს ფინანსურ ანგარიშგებაზე.

შიდა კონტროლის ტესტირება

გულისხმობს ორგანიზაციის კონტროლის ეფექტურობის შეფასებას, კონცენტრირდება ისეთ სფეროებზე, როგორებიცაა სათანადო ნებართვა, აქტივების დაცვა და მოვალეობების დაყოფა. ეს შეიძლება მოიცავდეს ტრანზაქციების შერჩევის საფუძველზე ჩატარებული ტესტების სერიას, კონტროლის ეფექტურობის ხარისხის დასადგენად.

ეფექტურობის მაღალი დონე აუდიტორებს საშუალებას აძლევს შეაფასონ მათი შემდგომ აუდიტორული პროცედურები. თუ კონტროლი არაეფექტურია (ე.ი. არსებობს მატერიალური შეცდომების დიდი რისკი), მაშინ აუდიტორებმა უნდა გამოიყენონ სხვა პროცედურები ფინანსური ანგარიშგების შესამოწმებლად. არსებობს რისკების შეფასების მრავალფეროვანი კითხვარები, რომელთა დახმარებითაც შესაძლებელია შიდა კონტროლის შემოწმება.

არსებითი პროცედურები

ფინანსური ანგარიშგების აუდიტი მოიცავს პროცედურების ფართო სპექტრს:

  1. ანალიზი. ისტორიული, პროგნოზირებული და ინდუსტრიული შედეგების შედარება ხარვეზების დასადგენად.
  2. ფულადი რესურსი. საბანკო შეთანხმებების გადახედვა, ნაღდი ანგარიშსწორების დაანგარიშება, საბანკო ბალანსის დამტკიცების შეზღუდვა.
  3. ფასიანი ქაღალდები. ფასიანი ქაღალდების დადასტურება, შემდგომ გარიგებების გადახედვა, საბაზრო ღირებულებების გადამოწმება.
  4. დებიტორული დავალიანება. ანგარიშის ნაშთების დადასტურება, წლის ბოლოს გაყიდვებისა და შეწყვეტილი პროცედურების შემოწმება.
  5. ინვენტარი. თვალყური ადევნეთ ინვენტარიზაციას, ისევე როგორც ადგილზე, ასევე სხვა ლოკაციაზე, ყურადღება მიაქციეთ გადაზიდვის პროცედურებს, შეამოწმეთ მიმწოდებლის ინვოისები და გამოყოფილი გადასახადი, გადახედეთ წარმოების მიმდინარე და შედგენილი ინვენტარიზაციის ხარჯებს.
  6. ფიქსირებული აქტივები. დააკვირდით აქტივებს, გადახედეთ შეძენისა და განკარგვის უფლებამოსილებებს, გადახედეთ იჯარის დოკუმენტებს, შეისწავლეთ შეფასების ანგარიშები.
  7. გადასახდელი ანგარიშები. დაადასტურეთ ანგარიშები, შეამოწმეთ წლის ბოლოსთვის.
  8. დარიცხული ხარჯები. შეამოწმეთ შემდგომი გადახდები, ნაშთები წინა წლებთან და დაანგარიშეთ დარიცხვები.
  9. ფულადი ვალდებულებები. დაადასტურეთ გამსესხებლებთან, განიხილეთ საიჯარო ხელშეკრულებები.
  10. შემოსავალი. შეამოწმეთ გაყიდვების მხარდამჭერი დოკუმენტები, გადახედეთ შემდგომ ოპერაციებს, გადაიანგარიშეთ დასრულებული გამოთვლების პროცენტი, გადახედეთ გაყიდვების ანაზღაურების ისტორიას.
  11. ხარჯები. შეამოწმეთ დოკუმენტები, რომლებიც მხარს უჭერენ ხარჯების შერჩევას, გადახედეთ შემდგომ გარიგებებს.

 

შეგახსენებთ, რომ AGIC გთავაზობთ ფინანსური, აუდიტორული და ბუღალტრული სერვისების სრულ სპეკტრს.

 

ასევე იხილეთ საინტერესო ბლოგები:  ბუღალტრული აღრიცხვის 4 ფინანსური კოეფიციენტი  |  6 ნიმუში, რომელიც ბიზნეს გეგმის შემუშავებაში დაგეხმარებათ

3 რჩევა რეკომენდაციების ეფექტურად გამოყენებისთვისPrevious post
ბიზნეს გეგმა, როგორც თქვენი მეგზურიNext post

  • Facebook
  • LinkedIn

Book an appointment with Personnel Calendar using SetMore

ჩვენ შესახებ

  • კომპანიის შესახებ
  • პარტნიორები
  • ჩვენი გუნდი
  • წევრობა

კონტაქტი

მისამართი: 0171, პ. ქავთარაძე #10, I შესახვევი,
სართული 4. თბილისი, საქართველო

ტელეფონი: (995 322) 500 130
მობ: (995 599) 34 33 48
ელ-ფოსტა: info@agic.ge

AGIC. 2021. All Rights Reserved.