ბიზნეს გეგმა მოგზაურობისთვის სამარშრუტო სქემის განსაზღვრას გავს. თქვენ გჭირდებათ მიმართულება, რომელსაც ბიზნესის განვითარების დროს შეგიძლიათ მიჰყვეთ.
იგი სასიცოცხლო მნიშვნელობისაა, რადგან იგი თქვენს საქმიანობას წარმატებისკენ მიუძღვის.
ბიზნეს გეგმა ასახავს თქვენს საბოლოო მიზნებს, სამოქმედო გეგმას და მიზნებამდე მიღწევის გზას.
მისი მეშვეობით მფლობელს საშუალება ექნება განსაზღვროს სწორი მიმართულებით მიდის თუ არა იგი და რამდენად შორსაა დანიშნულების ადგილიდან.
ბიზნეს გეგმამ მეგზურობა უნდა გაგიწიოთ საწყის პროცესში – იგი უნდა გამოიყენოთ დამხმარედ ნებისმიერი პრობლემის წინაშე, რომელიც შეიძლება წარმოიშვას.
ბიზნეს გეგმის სამი ძირითადი მიზანი
სანამ თქვენი ბიზნეს გეგმის დაწერას შეუდგებით, პირველ რიგში მნიშვნელოვანია გესმოდეთ მისი შექმნის მიზანი. არსებობს სამი ძირითადი მიზეზი, რის გამოც უნდა გქონდეთ ბიზნეს გეგმა:
- ჩამოაყალიბეთ ბიზნეს ფოკუსი. ბიზნეს გეგმის მთავარი მიზანი თქვენი სამომავლო გეგმების შემუშავებაა. თქვენი მიზნების გზამკვლევის შექმნის პროცესი დაგეხმარებათ განსაზღვროთ ბიზნესის მიმართულება.
- უსაფრთხო დაფინანსება. კერძო ინვესტორები, ბანკები ან სხვა გამსესხებლები ინვესტიციის განხორციელებამდე პირველ რიგში, ყურადღებას აქცევენ კარგად ჩამოყალიბებულ ბიზნეს გეგმას. ინვესტორებს სურთ იცოდნენ, თუ როგორ მართავთ თქვენს ბიზნესს, როგორია თქვენი შემოსავლები და ხარჯები და, რაც მთავარია, როგორ აუნაზღაურდებათ მათ გაცემული ინვესტიცია.
- მოზიდვა აღმასრულებლები. თქვენი ბიზნესის ზრდასთან ერთად, სავარაუდოდ დაგჭირდებათ გუნდში აღმასრულებლების დამატება. ბიზნეს გეგმა დაგეხმარებათ ნიჭიერი აღმასრულებლების მოზიდვაში.
რა არის ბიზნეს გეგმა და როგორ დავწეროთ იგი?
ის სპეციფიკური დეტალები, რომლებიც შედის თქვენს ბიზნეს გეგმაში, დიდწილად დამოკიდებულია თქვენს აუდიტორიაზე. თუ დაფინანსების მიღებას ცდილობთ, ფულადი სახსრების, ხარჯების და დეტალური მიმოხილვის ასახვა გეგმაში ძალიან მნიშვნელოვანია.
თუ თქვენი აუდიტორია განკუთვნილია თანამშრომლებისთვის, შექმენით მოკლე ვერსია იმ ინფორმაციასთან, რომელიც მათთვის მნიშვნელოვანია.
ამასთან, მიუხედავად თქვენი აუდიტორიისა, ზოგადად ყველა ბიზნეს გეგმა მსგავს ფორმატისაა:
- შესავალი. პირველ რიგში მან უნდა უზრუნველყოს ზოგადი მიმოხილვა მკითხველებისთვის.
- კომპანიის აღწერა. ეს ნაწილი განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია მაშინ, თუ კი დაფინანსების მოპოვებას ცდილობთ, რადგან იგი უზრუნველყოფს თქვენი ისტორიის მნიშვნელოვანი ასპექტების, ბიზნესის სამართლებრივი სტრუქტურის, თქვენი პროდუქტებისა / მომსახურების, ძირითადი პარტნიორების და თქვენი ფინანსური და ბიზნესის მიზნების შესახებ ინფორმაციას.
- პროდუქტები / მომსახურება. თქვენი ბიზნეს გეგმა უნდა შეიცავდეს თქვენს მიერ მოწოდებული პროდუქტებისა თუ მომსახურების დეტალურ აღწერას.
ამ განყოფილებაში უნდა იყოს ასახული, თუ რა სარგებლობა მოაქვს თქვენს მიერ მოწოდებულ პროდუქტს თქვენს მიზნობრივ მომხმარებლებზე. - ბაზრის ანალიზი. ამ განყოფილებაში, თქვენ მხოლოდ უნდა ახსნათ ორი რამ: ბაზრის საჭიროება და როგორ აკმაყოფილებენ თქვენი პროდუქტები და მომსახურება ამ საჭიროებებს.
ეს მოიცავს მიზნობრივი მომხმარებლის სეგმენტებს, ინდუსტრიის სტატისტიკას, მარკეტინგის შესაბამის მონაცემებს და თქვენი კონკურენტების ძლიერი და სუსტი მხარეების საფუძვლიან შესწავლას. - ხელმძღვანელი გუნდი. სანამ ვინმე თქვენს კომპანიაში ინვესტირებას განახორციელებს, მათ უნდათ იცოდნენ ვინ აწარმოებს ბიზნესს.
ჩართეთ ორგანიზაციული გრაფიკი დეპარტამენტის აღწერილობებით და ინფორმაცია მფლობელებთან, მთავარ თანამშრომლებთან, ხელმძღვანელ გუნდთან, საბჭოს წევრებთან, მრჩევლებთან და ა.შ. დაკავშირებით. - ფინანსური გეგმა. თქვენი ბიზნეს გეგმის ბოლო განყოფილება უნდა შეიქმნას პროფესიონალი ბუღალტრის დახმარებით.
შეიტანეთ მნიშვნელოვანი ფინანსური ანგარიშგებები, როგორიცაა ფინანსური მონაცემების ისტორიები ბოლო 3-5 განმავლობაში, მომავალი ხუთი წლის ბიუჯეტის პროგნოზები და თქვენი ყველა ფინანსური მონაცემის ანალიზი.
თქვენი გეგმა არსებობს გარკვეული მიზეზების გამო. გამოიყენეთ იგი მაქსიმალურად – იფიქრეთ მასზე, როგორც რუკის შემოწმებაზე, როდესაც არასწორ ნაბიჯს გადადგავთ.
ყველაზე დიდი შეცდომა, რომელსაც ხალხი უშვებს, არის ის, რომ ისინი ამზადებენ დოკუმენტს, შემდეგ ათავსებენ უჯრაში და აღარასდროს იხსენებენ მას.
ასევე იხილეთ საინტერესო ბლოგები: 6 ნიმუში, რომელიც ბიზნეს გეგმის შემუშავებაში დაგეხმარებათ | როგორ დავწეროთ ბიზნეს გეგმა