ინფორმაციული ტექნოლოგიების აუდიტი ნებისმიერი ბიზნესისთვის აუცილებელია. კიბერ-შეტევები ბიზნესისთვის დამანგრეველი შედეგების მომტანია. იგი იწვევს მომხმარებლების ნდობის დაკარგვას და კომპანიის რეპუტაციას გამოუსწორებელ ზიანს აყენებს.
მიუხედავად იმისა, რომ ტექნოლოგია სასარგებლო და თანამედროვე საზოგადოების განუყოფელი ნაწილია, ის ასევე დაუცველია.
ინფორმაციული ტექნოლოგიების აუდიტები ორგანიზაციებს გადასცემენ აუცილებელ ინფორმაციას, რათა დაეხმარონ მათი უსაფრთხოების შეფასებასა და შესაძლო ხარვეზების იდენტიფიცირებაში.
ინფორმაციული ტექნოლოგიების (IT) აუდიტის მიზანი
იგი გულისხმობს თქვენი IT ინფრასტრუქტურის ოფიციალურ შემოწმებას, რაც მოიცავს თქვენი პოლიტიკისა და ორგანიზაციის ოპერაციების სიღრმისეულ შესწავლას.
მისი მიზანია თქვენი IT ინფრასტრუქტურის ყოვლისმომცველი შეფასება და მომავალში მისი გაუმჯობესება,
აუდიტის ნაწილია თქვენი IT უსაფრთხოების ინფრასტრუქტურის შეფასება. იგი გამოყენებული იქნება იმისათვის, რომ შეაფასოს, არსებობს თუ არა IT კონტროლის პროცედურები კომპანიის აქტივების სწორად დასაცავად.
ეს უმნიშვნელოვანესია იმისთვის, რათა მონაცემები სწორად იყოს დაცული და IT–ს ყველა ასპექტი შეესაბამებოდეს კომპანიის მიზნებს.
შესაბამისად, ინფორმაციული ტექნოლოგიების აუდიტი შეისწავლის კომპანიის ყველა ასპექტს, რომელიც მოიცავს IT-ის ნებისმიერ ფორმას. ეს მოიცავს როგორც ორგანიზაციის ზოგადი ფინანსური პრობლემებისა და ბიზნესის შემოწმებას, ასევე მისი ფიზიკურ უსაფრთხოებას.
ინფორმაციული ტექნოლოგიების (IT) აუდიტის კატეგორიები
IT აუდიტის ორი ძირითადი ასპექტი არსებობს:
- ფართო კონტროლის შემოწმება და
- განაცხადის კონტროლის მიმოხილვა.
ამასთან, სიღრმისეული აუდიტი უფრო დეტალურად განიხილავს ხუთ სფეროს.
პირველ რიგში, უნდა შეფასდეს ინფორმაციის დამუშავების ობიექტები. აუდიტის ამ სფეროს მთავარი მიზანია შეამოწმოს თავად პროცესის სწორად მუშაობა.
აუდიტი ასევე ყურადღებას ამახვილებს იმაზე, თუ რამდენად ზუსტად და დროულად მუშაობს ინფორმაციის დამუშავების საშუალებები.
აუდიტის მეორე სფერო ფოკუსირდება IT- ის სისტემებზე და პროგრამებზე. აუდიტის ჩატარება საჭიროა იმისათვის, რომ შეამოწმოს ორგანიზაციის შიგნით გამოყენებული ყველა სისტემისა და პროგრამის სათანადო და ეფექტური ფუნქციონირება.
კიდევ ერთი მთავარი ასპექტია, რომ ყველა სისტემა უნდა იყოს უსაფრთხო, ორგანიზაციის შიგნით ჩატარებული საქმიანობის ყველა დონეზე.
ასევე აუდიტი ჩატარდება სატელეკომუნიკაციო კონტროლის პროცედურების, სერვერების და ქსელების ჩათვლით. ეს განსაკუთრებით მნიშვნელოვანი სფეროა უსაფრთხოების თვალსაზრისით, რომელიც აკავშირებს სერვერებსა და კლიენტებს.
აუდიტი შეაფასებს მათ ფუნქციონირებას და ეფექტურობას თქვენს ორგანიზაციაში.
თუ თქვენს ორგანიზაციას ამჟამად აქვს რაიმე სისტემა, რომელიც დამუშავების პროცესშია, მაშინ მათ დასჭირდება აუდიტის შემოწმება.
ეს განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია იმის დასადგენად, აკმაყოფილებს თუ არა ყველასისტემა კომპანიის სტანდარტებს და შეესაბამება თუ არა მათ.
დაბოლოს, IT აუდიტი ასევე ყურადღებას ამახვილებს ორგანიზაციის მენეჯმენტზე.
აუდიტის ერთ-ერთი მიზანია უზრუნველყოს IT მენეჯმენტის ორგანიზებულობა, ისევე როგორც ეფექტური და კონტროლირებადი ფუნქციონირება.
ასევე იხილეთ საინტერესო ბლოგები: აუდიტის პროცესები | რა არის სერვისის აუდიტი?