აუდიტის მართვა ხდება პროექტის მსგავსად და მოიცავს სხვადასხვა ეტაპს. კომპანიების ხელმძღვანელობა და ის, ვინც პასუხს აგებს ხელმძღვანელობასთან, ყველა ეტაპზე გადამწყვეტ როლს თამაშობენ.
მიღება / საქმიანობის გაგრძელება
ამ ეტაპზე აუდიტორმა უნდა გამოიკვლიოს, მოიპოვოს ინფორმაცია და გადაწყვიტოს, გააგრძელოს თუ არა საქმიანობა კლიენტთან.
მათი მოსაზრებები განისაზღვრება აუდიტის საერთაშორისო სტანდარტების, სხვა რეგულაციების, ქცევის კოდექსებისა და ეთიკის მითითებით.
არ არსებობს საკმარისი მენეჯმენტი საიმისოდ, რომ ამ ეტაპს ხელი შეეწყოს, განსაკუთრებით ეს ეხება აუდიტორებთან შეხვედრებს.
საინტერესო საკითხებისთვის ინფორმაციის სწრაფად უზრუნველყოფას და რეაგირებას, რომელიც განხილული უნდა იყოს ხელმძღვანელობის მიერ, რათა დაცული იქნეს სიზუსტე და სრულყოფილება მანამ, სანამ აუდიტორებთან სათანადო ინფორმაცია დაბრუნდება.
დაგეგმვა
ამ ეტაპზე აუდიტორი გეგმავს აუდიტორულ ქმედებებს, როგორც საერთო, ასევე დეტალურ დონეზე.
ამ შემთხვევაში ხელმძღვანელობას შეუძლია ინფორმაცია მიაწოდოს აუდიტორს კორპორაციული გადაწყვეტილებების, მათი სისტემების საქმიანობის, დიზაინის (საბუღალტრო და საოპერაციო) და შიდა კონტროლის მექანიზმების შესახებ.
შესრულება (აუდიტის ჩატარება)
ამ ეტაპზე ფინანსური ანგარიშგებების აუდიტორულ მტკიცებულებებს აუდიტის ჯგუფი თავად აგროვებს.
მტკიცებულება შეიძლება მრავალი ფორმით იყოს წარმოდგენილი, ესენი შეიძლება იყოს როგორც ორიგინალი დოკუმენტები, ასევე პროცესების დაკვირვებასთან დაკავშირებული დოკუმენტები, ინფორმაციის ანალიზი, ექსპერტების მუშაობის შემოწმება, ფიზიკური გადამოწმება და ა.შ.
ხელმძღვანელობას შეუძლია ამ ეტაპის დაჩქარება პროექტის ხელმძღვანელი აუდიტორის მიერ ინფორმაციის მოთხოვნის, აუდიტორული შეკითხვებისა და პასუხების მიღების გზით.
მომარაგებული დოკუმენტაცია არის სრული და ძირითადი პერსონალისთვის ხელმისაწვდომი.
აუდიტისთვის სავალდებულო მტკიცებულების ტიპი განსხვავდება ანგარიშგების ერთეულისა და ძირითადი პროცესისგან.
შეფასება, დასკვნა და მოხსენება
აუდიტის ჩატარების დასკვნით ეტაპზე აუდიტორი აფასებს მტკიცებულებებს და ავლენს შეცდომებს, რათა საორჭოფო საკითხები ცხადყოს და გავლენა მოახდინოს აუდიტორულ მოსაზრებაზე.
აქ კვლავ უნდა ვახსენოთ შიდა პროცესები, რომლებსაც კომპანია უნდა მიჰყვეს ამ საკითხებთან დაკავშირებით. ეს ყველაფერი კარგად დოკუმენტირებული თუ იქნება, შესაძლოა აუდიტის ეფექტურობისთვის საკმაოდ მნიშვნელოვანი დამხმარე აღმოჩნდეს.
დასკვნის სახით, აუდიტის ეფექტურობას ხელს უწყობს კლიენტის მიერ დროულად მიწოდებული ინფორმაცია, რომელიც სრულყოფილს ხდის აუდიტორის ამოცანების შესასრულებლად გატარებული პროცედურების შედეგებს.
აუდიტორთან მუშაობის დანერგვის კულტურა თქვენი საქმიანობისთვის მეტად ეფექტურია.
ამან შესაძლოა გავლენა იქონიოს აუდიტორის მიერ შესასრულებელი სამუშაოებისთვის ან ინფორმაციის მიღებისთვის საჭირო დროის შემცირებაზე, ასევე აუდიტორის მიერ დასმულ შეკითხვებზე თქვენს მიერ პასუხები ხარისხიანად თუ იქნება გაცემული, შესაძლოა აუდიტორისთვის განკუთვნილი ანაზღაურებაც შემცირდეს.
ეს ყველაფერი აუდიტორს საშუალებას მისცემს უზრუნველყოს შესაბამისი და ღირებული შიდა კონტროლი და საკვანძო აუდიტორული საკითხების განსაზღვრა.
ბიუჯეტთან დაკავშირებით აღსანიშნავია ერთი რამ, რაც ყოველთვის არასწორია, ბევრი მსხვილი კომპანია ბიუჯეტს მომდევნო კალენდარული წლისვის აგვისტოსა და სექტემბერში ამზადებს.
იანვარშიც კი, წლის პირველსავე თვეს ეს ბიუჯეტი უკვე მოძველებულია. დეკეემბრისთვის კი უკვე არარელევანტური.
ასევე იხილეთ საინტერესო ბლოგები: რა არის სერვისის აუდიტი? | როგორ ჩავატაროთ ინფორმაციული ტექნოლოგიების აუდიტი