დაივიწყეთ პრეზენტაციებისა და ხელის ჩამორთმევის შესახებ; ბიზნეს შეხვედრების წარმატების საიდუმლო იმაში მდგომარეობს, თუ რას ამბობთ. ეფექტური სიტყვა განაპირობებს თქვენს წარმატებას. კვლევა აჩვენებს, რომ სიტყვები “დიახ”, “გადაცემა”, “დაწყება”,
“შეხვედრა” და “განხილვა” უფრო დიდ გავლენას ახდენს, ვიდრე სხვა სიტყვები. გარდა ამისა, ეს სიტყვები ხშირ შემთხვევაში შეხვედრების წარმატებით დასრულების საწინდარია.
კვლევისთვის, MIT (მასაჩუსეტსის ტექნოლოგიური ინსტიტუტი) – ის პროფესორმა სინტია რუდინმა და MIT– ის სტუდენტმა ბენ კიმმა შეაგროვეს მონაცემები რამდენიმე საქმიანი შეხვედრის შესწავლის შედეგად და დაადგინეს კონკრეტული სიტყვები, რომლებიც, როგორც ჩანს, დიდ გავლენას ახდენენ შეხვედრების წარმატებაზე.
რუდინისა და კიმის თქმით, მსოფლიოს მასშტაბით ყოველდღიურად 11 მილიონზე მეტი საქმიანი შეხვედრა იმართება.
ასე რომ, იმის შესწავლა თუ რომელი სიტყვები ახდენს გავლენას ამ შეხვედრების პროდუქტიულობასა და შედეგზე, შეიძლება დაეხმაროს კომპანიებს.
რა უნდა თქვათ სამუშაო შეხვედრაზე?
მრავალი მიზეზი არსებობს იმისა, თუ რატომ ახდენს ეს ხუთი სიტყვა ასეთ დიდ გავლენას ბიზნეს შეხვედრებზე. მაგალითად, სიტყვა „დიახ“ გვიჩვენებს თვალსაზრისზე ან შეთანხმებაზე თანხმობას. ”
კომპლიმენტები ყოველთვის არ არის პოზიტიური
მკვლევარებმა ასევე დაადგინეს, რომ შეხვედრებზე გამოთქმული კომპლიმენტებს ყოველთვის არ ჰქონდათ დადებითი ეფექტი.
კვლევის მიხედვით, კომპლიმენტები, რომლებიც გამოითქმოდა უარყოფითი კომენტარების დასაფარად, ხშირად განიხილებოდა, როგორც საეჭვო და ნაკლებად გულახდილი.
როდის უნდა გამოიყენოთ ძლიერი სიტყვები?
იმისათვის, რომ ეს სიტყვები ეფექტურად გამოიყენოთ, თქვენ უნდა იცოდეთ, თუ როგორ და როდის ახსენოთ ისინი საუბარში. კვლევაში ასახულია თითოეული სიტყვის გავლენა შეხვედრის სხვადასხვა დროს.
შეხვედრის დასაწყისი
შეხვედრის დასაწყისი შესანიშნავი დროა ამ ხუთი სიტყვის გამოყენებისთვის. ამ ნაწილში ეს სიტყვები ითვისებს დამსწრეთა ყურადღებას.
მაგალითად, სიტყვა “დიახ” მიუთითებს შეთანხმებაზე ან მიღებაზე. საქმიანი შეხვედრის გახსნისას, მას შეუძლია აჩვენოს თემისადმი თქვენი ერთგულება და ამ შეხვედრის საჭიროება.
თუ ამ სიტყვას თემის შეცვლისას გამოიყენებთ, სხვებმა შეიძლება მიიჩნიონ იგი, როგორც წინა თემის ცვლილება. დასასრულს კი, შეიძლება გამოჩნდეს თქვენი შეხვედრის დასრულების სურვილი.
როდესაც შეხვედრის დაწყებისას, სიტყვა “დაწყება”-ს იყენებთ ამით თქვენ იპყრობთ დამსწრეთა ყურადღებას.
ანალოგიურად, სიტყვა “გადაცემა” იპყრობს ყველას ყურადღებას. ამ სიტყვის გამოყენებით შეხვედრის გახსნისას ან ყოველი ახალი სპიკერის წარდგენისას, თქვენ გაცნობიერებულ აღფრთოვანებას გამოიწვევთ აუდიტორიის შორის.
როდესაც სიტყვა “შეხვედრა” ემატება ამ ყველაფერს, იგი მიუთითებს იმაზე, რომ ეს არ იქნება ჩვეულებრივი საუბარი, არამედ ნაყოფიერი ბიზნეს შეხვედრა.
საუბრის დროს “განხილვის” გამოყენება იწვევს დამსწრე საზოგადოებას, რომ მონაწილეობა მიიღონ დისკუსიაში. ხალხი უფრო მეტი ყურადღებითაა, როდესაც გრძნობს, რომ მონაწილეობს დისკუსიაში.
განსახილველი თემის შეცვლა
მომდევნო განსახილველ თემაზე გადასვლა შეიძლება რთული იყოს, თუმცა ამ ხუთი სიტყვის დახმარებით, თქვენ ამას მარტივად შეძლებთ.
სიტყვა “დიახ” დაგეხმარებათ შემდეგ თემზე გადასასვლელად. მაგალითად, “დიახ, ეს შესანიშნავი საკითხია. იგი მახსენებს …”
“დაწყება”-ც ასევე შესანიშნავი სიტყვაა საგნის შესაცვლელად. იგი სიტყვასიტყვით ეუბნება მსმენელებს, რომ რაღაც ახალი იწყება.
შეხვედრის დასრულება
შეხვედრის დასასრულს, სწორი სიტყვების გამოყენება დაგეხმარებათ მსმენელების ყურადღების მიქცევაში.
კვლევებმა დაადგინა, რომ ამ ეტაპზე ხუთი არსებითი სიტყვის გამოყენება უზრუნველყოფს შეხვედრაზე გამოთქმული შეთავაზების დასტურს.
ამ ხუთი ეფექტური სიტყვის გამოყენებამ შეიძლება არ უზრუნველყოს წარმატების მიღწევა, მაგრამ მათი საშუალებით წარმატება ბევრად უფრო სავარაუდოა.
ასევე იხილეთ საინტერესო ბლოგები: მოლაპარაკებები და შეთანხმების სტრატეგია | რა არის საჭირო წარმატებული ონლაინ შეხვედრებისათვის