AGICAGIC
  • მთავარი
  • ჩვენ შესახებ
    • კომპანიის შესახებ
    • ისტორია
    • ჩვენი გუნდი
    • წევრობა
    • პარტნიორები
    • PrimeGlobal-ის შესახებ
  • სერვისები
    • აუდიტი და მარწმუნებელი მომსახურება
      • ფინანსური ანგარიშგების აუდიტი
      • დაფინანსებული პროექტების აუდიტი
      • შეთანხმებულ პროცედურებზე აუდიტი
      • საგადასახადო აუდიტი
      • ინვესტიციების დადასტურების აუდიტი
      • ქონების შეფასება
    • საბუღალტრო და საგადასახადო მომსახურება
      • საგადასახადო კონსულტაცია
      • საბუღალტრო მომსახურება
      • საგადასახადო დავების წარმოება
      • ფინანსური ანალიზი
      • ფინანსური ანგარიშგების შედგენა
    • საკონსულტაციო მომსახურება
      • ბაზრის კვლევა
      • ბიზნეს გეგმის მომზადება
      • მარკეტინგული სტრატეგიისა და მომსახურების შემუშავება
      • კონკურენტების კვლევა
      • მომხმარებელთა კვლევა
      • სერვისის აუდიტი
      • საექსპორტო ბაზრის კვლევა
      • ბიზნეს მოდელის ოპტიმიზაცია
      • ხარჯების ოპტიმიზაცია
  • ბლოგი
    • სტატიები
    • ინდუსტრიის კვლევები
  • კლიენტები
      • არასამთავრობო სექტორი
      • სამთავრობო სექტორი
      • საგანმანათლებლო სექტორი
      • საბანკო და საფინანსო სექტორი
      • სამედიცინო სექტორი
      • იურიდიული და საკონსულტაციო სექტორი
      • ინფრასტრუქტურა და გზების რეაბილიტაცია
      • სადაზღვეო სექტორი
      • საინფორმაციო ტექნოლოგიების სექტორი
      • საკომუნიკაციო სექტორი
      • სამშენებლო სექტორი
      • სატრანსპორტო და ლოჯისტიკის სექტორი
      • საფეხბურთო კლუბები
      • საცალო ვაჭრობის სექტორი
      • ჰორეკა სექტორი
      • სოფლის მეურნეობის სექტორი
  • პროექტები
  • კონტაქტი
  • ქართული

ნულოვანი მოგების წერტილის ანალიზი

AGIC
ოქტ 17, 2019 ბლოგი 0 Comment

ნულოვანი მოგების წერტილის ანალიზი ნებისმიერ ბიზნესში ერთ–ერთ ყველაზე მნიშვნელოვან ფუნქციას ასრულებს. იგი გაწვდით ინფორმაციას თქვენი ხარჯების შესახებ. იგი არის თქვენი ბიზნესის ფინანსური გზამკვლევი.

ნულოვანი მოგების წერტილი დაგეხმარებათ იმის განსაზღვრაში, თუ რისი ცვლილებაა საჭირო ფასებისა და ფინანსური სტრატეგიების თვალსაზრისით.

მცირე ბიზნესის მფლობელთათვის უფრო მეტად მნიშვნელოვანია იმის გაგება, თუ რას ნიშნავს ნულოვანი წერტილი, რადგან იგი  განსაზღვრავს იმ გაანგარიშებას, რაც მოგებასა და წაგებას გულისხმობს. თქვენი შემოსავლის რაოდენობის სიდიდის მიუხედავადა, თქვენ ფულს მაინც კარგავთ.

საიდან უნდა დავიწყოთ ნულოვანი წერტილის განსაზღვრა?

პირველ რიგში საჭიროა ყურადღება გავამახვილოთ ხარჯებზე. როგორც ფიქსირებული, ასევე ცვალებადი ხარჯების ფაქტორიც თანაბარია, თქვენ კი, როგორც წესი, მათ ყოველთვიურად იხდით, ამიტომ დარწმუნებულნი უნდა იყოთ, რომ ხარჯების ანალიზს აკეთებთ.

ფიქსირებული ხარჯები

გაყიდვების მოცულობის მერყეობისას ფიქსირებული ხარჯები არ იცვლებიან. მათში ცვლილება ხდება მხოლოდ მაშინ, როდესაც კონტრაქტი ახლდება ან ხდება დაგეგმილი წლიური ზრდა. ფიქსირებული ხარჯები მოიცავს:

    • ქირას
    • ზედმეტ განაკვეთზე მომუშავე თანამშრომელთა ხელფასს
    • დაზღვევას
ცვალებადი ხარჯები

ცვალებადი ხარჯები ფიქსირებული ხარჯების საპირისპიროა. ისინი იცვლებიან გაყიდვების მოცულობის ზრდის ან შემცირების შესაბამისად. ისინი შეიძლება მოიცავდეს:

    • საათობრივად მომუშავე პერსონალის ხელფასს
    • საკომისიოს
    • მასალებს

ნულოვანი მოგების წერტილის ფორმულა

ნულოვანი წერტილის მოგება = ფიქსირებული ხარჯები / (გასაყიდი ფასი – სრული ცვალებადი ფასი თითოეული ერთეულისთვის)

მაგალითად თქვენ უძღვებით კომპანიას სახელად შპს ABC,  კომპანიამ შექმნა აპლიკაცია, რომელიც ადვილად პოულობს ავტოსადგომებს, ამიტომ თქვენს კლიენტებს ავტოსადგომის საპოვნელად წრეზე სიარული არ უწევთ.

ფიქსირებული ხარჯები შემდეგნაირად განსაზღვრეთ:

    • ყოველთვიური იჯარა = 3,000₾
    • ყოველთვიური ხელფასი = 37,000₾

ფიქსირებული აქტივების სრული ხარჯი = 40,000₾

განსაზღვრეთ ის ელემენტები, რაც ცვალებად ხარჯებს უკავშირდება:

    • ტექნოლოგიის ღირებულება
    • შრომა
    • გაყიდვების საკომისიო

საერთო ჯამში, თითოეული ერთეულისთვის 0.50₾ გამოიანგარიშეთ, აპლიკაციას კი მომხმარებელი 3.00₾–ად ყიდულობს.

ზემოთ მოყვანილი მაგალითის შესაბამისად, ნულოვან ფორმულასთან ერთად, ნულოვანი წერტილი არის შემდეგი:

ფიქსირებული აქტივების 40,000₾ საერთო ღირებულება (ერთეულის ფასზე 3.00₾ – ერთეულში 0.50₾ ცვლადი ღირებულება) = 16,000 ერთეული (ან აპლიკაციები, ამ შემთხვევაში).

ფინანსური სტრატეგიები

როგორ იგებთ უნდა გაზარდოთ თუ არა გაყიდვები, თუ არ იცით გარღვევა როდის მოახდინეთ?  ბუნებრივია, გაყიდვების მაქსიმალური რაოდენობა გსურთ, მაგრამ თუ მხოლოდ გაყიდვაზე ხართ ორიენტირებული და არ იცით ქვედა ზღვარი, სავარაუდოდ თქვენი ბიზნესი მოგებას ვერ მოგიტანთ.

მყარი ნულოვანი მოგების წერტილის ანალიზი გიკარნახებთ, თუ როდის იქნება მართებული ფასების გაზრდა. მისი მეშვეობით ასევე გაიგებთ სად არის საჭირო ხარჯების შემცირება. მაგალითად, ეს ანალიზი შეიძლება დაგეხმაროთ დაადგინოთ, თქვენ უნდა შეამციროთ დავალიანება თუ უნდა ხარჯების შემცირების ზომები უნდა მიიღოთ, რაც დაბალ ფასად იმავე ხარისხის მიღებას გულისხმობს. იქნებ საჭიროა სამუშაო საათების ან მანქანების რაოდენობის შემცირება. ვერც ერთ მათგანს სათანადოდ ვერ გაიგებთ, სანამ ციფრებს არ გაანალიზებთ.

 

ასევე იხილეთ საინტერესო ბლოგები: როგორ უნდა განსაზღვროთ ბუღალტრული აღრიცხვა თქვენი ბიზნესისთვის  |  რატომ უნდა გაიტანოთ ბუღალტერია აუთსორსზე?

 

შეგახსენებთ, რომ AGIC გთავაზობთ ფინანსური და ბუღალტრული სერვისების სრულ სპეკტრს.

ფასების ზრდის მართებული გზაPrevious post
როგორ გავხდეთ წარმატებული მეწარმე?Next post

  • Facebook
  • LinkedIn

Book an appointment with Personnel Calendar using SetMore

ჩვენ შესახებ

  • კომპანიის შესახებ
  • პარტნიორები
  • ჩვენი გუნდი
  • წევრობა

კონტაქტი

მისამართი: 0171, პ. ქავთარაძე #10, I შესახვევი,
სართული 4. თბილისი, საქართველო

ტელეფონი: (995 322) 500 130
მობ: (995 599) 34 33 48
ელ-ფოსტა: info@agic.ge

AGIC. 2021. All Rights Reserved.