რა არის ფინანსური მენეჯმენტი? ეს არის გაყიდვების პროცესის გადამწყვეტი ფაქტორი. კარგ ფინანსურ მენეჯერებს შეუძლიათ გაყიდვების გაზრდა, მომხმარებელთა მოზიდვა და სეგმენტის გაფართოება. ფინანსური
მენეჯერის მიზანია მომხმარებელთან კავშირის დამყარება. ფინანსების მართვა იწყება სერვისის/პროდუქტის გაყიდვების დასრულების შემდეგ. ეს არის კლიენტების ანგარიშების ყოველდღიური მართვა, რათა მომხმარებელმა გააგრძელოს ურთიერთობა თქვენს კომპანიასთან.
ფინანსური მენეჯერები მუდმივად უნდა ამტკიცებდნენ თქვენი კომპანიის ღირებულებას კლიენტებთან, რათა მათ ყურადღება გაამახვილონ კომპანიის პროდუქტზე/სერვისზე. ყიდვის პროცესში მომხმარებლის ხელმოწერა მხოლოდ დასაწყისია, მათ შენარჩუნებას დიდი ძალისხმევა სჭირდება.
მენეჯერს გააჩნია შემდეგი მოვალეობები:
- მომხმარებლებთან გრძელვადიანი ურთიერთობების მართვა
- მომხმარებელთა მოზიდვის და პროდუქტის გაყიდვის შესაძლებლობები
- სტრატეგიის შემუშავება მომხმარებელთა მოთხოვნილებების დაკმაყოფილების მიზნით
- ანგარიშის ლიმიტების პოვნა
წარმოვიდგინოთ, რომ თქვენ ხარ ერთ-ერთი კომპანიის ფინანსური მენეჯერი. კვლევის საფუძველზე, თქვენ გაქვთ სიღრმისეულად შესწავლილი მომხმარებელთა საჭიროებები.
კომუნიკაციის პროცესში მომხმარებელმა უნდა აჩვენოს მომსახურების/პროდუქტის სარგებელი, მაგალითად, როგორ გამოიყენოს კონკრეტული ფუნქციები ანგარიშის მართვისა და პროცესის გასაუმჯობესებლად.
ამიტომ თუ თქვენი კლიენტების ბიზნესი იზრდება, შეიძლება დაგჭირდეთ მიმდინარე გეგმის განახლება ან ცვლილება.
გაყიდვების მენეჯმენტი და ფინანსური მენეჯმენტი
გაყიდვების მენეჯმენტი და ფინანსური მენეჯმენტი მომხმარებელთა მართვის როლში ერთმანეთს ავსებს, თუმცა ერთიდაიგივე არ არის. გაყიდვები ტრანზაქციების რაოდენობაზეა დაფუძნებული, ხოლო ფინანსური მენეჯმენტი მომხმარებელთან კომუნიკაციაზე.
ფინანსურ მენეჯმენტში, როდესაც პროდუქტის/სერვისის გაყიდვა ხდება, მომხმარებლები წახალისდებიან კომპანიასთან გრძელვადიან პორსპექტივაში თანამშრომლობისაკენ.
გაყიდვების მენეჯმენტი
გაყიდვების მენეჯერებს, სოციალური გაყიდვებით, შეუძლიათ ადრეული ურთიერთობის დამყარება იმ მომხმარებლებთან, რომელთაც სჭირდებათ მომსახურება ან პროდუქტი.
ისინი განაგრძობენ ამ ურთიერთობის განვითარებას დახურვის ეტაპამდე, მენეჯერები უკავშირდებიან მომხმარებლებს სხვადასხვა არხის საშუალებით. საბოლოო მიზანი კონვერტირებაა.
ფინანსური მენეჯმენტი
როგორც წესი გაყიდვების მენეჯერები აგროვებენ ინფორმაციას მომხმარებლების შესახებ, შემდეგ კი ფინანსური მენეჯერები იყენებენ ამ ინფორმაციას გრძელვადიან პერიოდში, რათა მომხმარებლები იყვნენ დაცულნი.
ყოველდღიურად ისინი უკავშირდებიან კლიენტებს, სწავლობენ მათ საჭიროებებს და სურვილებს, სთავაზობენ რესურსებს, განიხილავენ კვლევებს, გეგმავენ სტრატეგიებს ბიზნესის განვითარებისთვის.
საუკეთესო ფინანსური მენეჯერის მაგალითი
თუ თქვენ ხართ გაყიდვების მენეჯერი და ითავსებთ ფინანსური მენეჯერის ფუნქციას, თქვენ დაგჭირდებათ საჭირო უნარ-ჩვევების გამომუშავება წარმატებისთვის.
ძლიერი საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევები, ნდობის მოპოვების უნარი, ინდუსტრიული გამოცდილება და ორგანიზაციული უნარ-ჩვევები. ეს ის ყველაფერია, რაც წარმატებულ მენეჯერს სჭირდება.
ისარგებლეთ, იზრუნეთ CRM – ის განვითარებაზე (customer relationship management). მხოლოდ CRM არ არის საკმარისი კლიენტებზე ინფორმაციის ორგანიზებისთვის, მაგრამ თქვენ შეგიძლიათ გამოიყენოთ გაყიდვებში მომხმარებელთან კომუნიკაციის კონტროლისთვის, სერვისებისთვისა და ფინანსური მენეჯმენტისთვის.
ჩაატარეთ საკუთარი კვლევა – გარდა იმისა, რომ ინფორმაციას ფინანსების შესახებ, გაყიდვებიდანაც იღებთ, მიმოიხილეთ კომპანიის ინფორმაცია, ახალი ამბები, ბლოგის სტატიები და თქვენი საკონტაქტო ინფორმაცია.
რა არის მომხმარებელთა მიზნები? რა არის მათი საჭიროება? რაში სჭირდებათ რჩევა? შეამოწმეთ თქვენი კლიენტების სოციალური მედიის პროფილი, როგორიცაა LinkedIn, რომ გაიგოთ რა არის მათთვის მნიშვნელოვანი კარიერული და პერსონალური კუთხით.
მომხმარებელთა საჭიროებების აღიარება – მოუსმინეთ რას ამბობს მომხმარებელი, გაიგეთ რა სურს და რა სჭირდება მას. გაუზიარეთ რესურსები, რომლებიც მომხმარებელს დაეხმარება თქვენი პროდუქტების გამოყენებაში (მაგ: საქმის შესწავლა, ტრენინგები).
გაყიდვების დეპარტამენტთან ურთიერთობა – ცალკეულ დეპარტამენტებში, გაყიდვებისა და ფინანსური მენეჯერები რეგულარულად უნდა თანამშრომლობდნენ ერთმანეთთან, შესაძლებლობების გაზრდის მიზნით.
რა თვისებებზე ან მახასიათებლებზე უნდა გააკეთოთ აქცენტი მომხმარებლებთან თანამშრომლობის დაწყებისას? შესაძლოა პატარა დეტალმაც კი იქონიოს გავლენა მომავალ პერსპექტივაზე, ამიტომ არის აუცილებელი დეპარტემენტების გუნდური თანამშრომლობა.
ყურადღება მიაქციეთ ურთიერთობის პროგრესს – თვალყური ადევნეთ თქვენი და თქვენი კლიენტების ურთიერთობების პროგრესს. კლიენტების სიხშირე, მომხმარებელთა კმაყოფილების დონე, კლიენტების კმაყოფილების მაჩვენებელი და მხარდამჭერი ზარები განსაზღვრავს მართვის სიძლიერეს.