AGICAGIC
  • მთავარი
  • ჩვენ შესახებ
    • კომპანიის შესახებ
    • ისტორია
    • ჩვენი გუნდი
    • წევრობა
    • პარტნიორები
    • PrimeGlobal-ის შესახებ
  • სერვისები
    • აუდიტი და მარწმუნებელი მომსახურება
      • ფინანსური ანგარიშგების აუდიტი
      • დაფინანსებული პროექტების აუდიტი
      • შეთანხმებულ პროცედურებზე აუდიტი
      • საგადასახადო აუდიტი
      • ინვესტიციების დადასტურების აუდიტი
      • ქონების შეფასება
    • საბუღალტრო და საგადასახადო მომსახურება
      • საგადასახადო კონსულტაცია
      • საბუღალტრო მომსახურება
      • საგადასახადო დავების წარმოება
      • ფინანსური ანალიზი
      • ფინანსური ანგარიშგების შედგენა
    • საკონსულტაციო მომსახურება
      • ბაზრის კვლევა
      • ბიზნეს გეგმის მომზადება
      • მარკეტინგული სტრატეგიისა და მომსახურების შემუშავება
      • კონკურენტების კვლევა
      • მომხმარებელთა კვლევა
      • სერვისის აუდიტი
      • საექსპორტო ბაზრის კვლევა
      • ბიზნეს მოდელის ოპტიმიზაცია
      • ხარჯების ოპტიმიზაცია
  • ბლოგი
    • სტატიები
    • ინდუსტრიის კვლევები
  • კლიენტები
      • არასამთავრობო სექტორი
      • სამთავრობო სექტორი
      • საგანმანათლებლო სექტორი
      • საბანკო და საფინანსო სექტორი
      • სამედიცინო სექტორი
      • იურიდიული და საკონსულტაციო სექტორი
      • ინფრასტრუქტურა და გზების რეაბილიტაცია
      • სადაზღვეო სექტორი
      • საინფორმაციო ტექნოლოგიების სექტორი
      • საკომუნიკაციო სექტორი
      • სამშენებლო სექტორი
      • სატრანსპორტო და ლოჯისტიკის სექტორი
      • საფეხბურთო კლუბები
      • საცალო ვაჭრობის სექტორი
      • ჰორეკა სექტორი
      • სოფლის მეურნეობის სექტორი
  • პროექტები
  • კონტაქტი
  • ქართული
  • English

რომელი ორგანიზაციული სტრუქტურა შეეფერება თქვენს ბიზნესს?

Gigi
ივნ 20, 2019 ბლოგი 0 Comment

ბიზნესის შექმნისას ყურადღებით უნდა გადახედოთ და შეაფასოთ კომპანიის ორგანიზაციული სტრუქტურა. უნდა შეარჩიოთ ზომა, მრეწველობა და მიზანი. თქვენ უნდა იფიქროთ ორგანიზაციულ სტრუქტურებზე, როგორც საკომუნიკაციო გზებზე. ცუდად ჩაფიქრებული ორგანიზაციული სტრუქტურა გამოიწვევს არასასურველ, არაეფექტურ კომუნიკაციას.

კარგად შემუშავებული ორგანიზაციული სტრუქტურა კი, აწარმოებს ეფექტურ საკომუნიკაციო არხებს და ხელს უწყობს სწრაფ და სწორ გადაწყვეტილებებს.  განვიხილოთ ორგანიზაციული სტრუქტურების რამდენიმე ყველაზე გავრცელებული ფორმა:

ფუნქციური

ფუნქციური სტრუქტურა ყველაზე ხშირადაა გამოყენებული სხვადასხვა ტიპის ბიზნესში.

იგი არის ყველაზე მაღალი რანგის აღმასრულებელი სისტემა, სადაც არიან მენეჯერები როგორც: ადამიანური რესურსების, მარკეტინგის, საბუღალტრო და საინჟინრო დეპარტამენტის ხელმძღვანელები.

ისინი პასუხისმგებლები არიან აღმასრულებელ დირექტორთან, ხოლო განყოფილებები განლაგებულია დეპარტამენტის ხელმძღვანელების მიერ,  ერთმანეთისგან განცალკავებით.

ეს სისტემა გულისხმობს იმას, რომ ბიზნეს გარემო იყოს სრულყოფილი და ინფორმაცია ადვილად ხემლისაწვდომი.

მომხმარებელი

თუ თქვენი კომპანია სთავაზობს  ისეთ მომსახურებას, მაგალითად როგორიცაა ჯანდაცვა, შეგიძლიათ გამოიყენოთ მომხმარებლის დაფუძნებული ორგანიზაციული სტრუქტურა.

ეს უბრალოდ პროდუქტის სტრუქტურის ცვალებადობაა, რომელშიც სხვადასხვა ბიზნეს სეგმენტები იყოფა კონკრეტული კლიენტების ჯგუფებად (მაგ: სტაციონარები, ამბულატორიები და პაციენტები.)

თითოეული სეგმენტის მენეჯერები საავადმყოფოს პრეზიდენტთან პირადად თანხმდებიან. ამ ფორმის მიზანია ფუნქციების სწორად გადანაწილება და დაბნეულობის თავიდან არიდება.

რეგიონალური

თუ თქვენი კომპანია მართლაც დიდია და იწყებს ეროვნულ თუ გლობალურ წინსვლას, თქვენ გამოყოფილი უნდა გქონდეთ კომპანიის სტრუქტურა და რეგიონული სეგმენტები.

ეს არის ფუნქციური სტრუქტურის ვარიაცია, რომელიც შედგება რეგიონალური მენეჯერებისგან, სადაც თქვენი ქვეყანა თუ ქალაქი, ყველაზე მაღალ თანამდებობებზეა.

მატრიქსი

მატრიქსის სტრუქტურა ხშირად გამოიყენება ვიდეო თამაშებისა და ფილმების მწარმოებელი კომპანიების მიერ.

სხვადასხვა დეპარტამენტები, სადაც ყველა თანასწორია, მუშაობენ ტანდემში, რათა წარმოადგინონ ერთი საბოლოო პროდუქტი.

ამ შემთხვევაში, მთავარი მენეჯერი მოქმედებს როგორც გუნდის ლიდერი, რათა უზრუნველყოს თითოეული სეგმენტის მონაცემების მიღება. მათ კი უნდა დაასრულონ თავიანთი ცალკეული დავალება.

მაგალითად, ფილმის წარმოებისას, ერთი სექცია შეიძლება მუშაობდეს მუსიკაზე, მეორე კი განსაკუთრებულ ეფექტზე. თითოეული გუნდის წევრი მიიღებს გარკვეულ ინფორმაციას.

მაგალითად, სპეციალური ეფექტების გუნდს  გადაღებული კადრების მონტაჯი ევალება. კინორეჟისის სამუშაოა- ვებ-გვერდების ყველა თემა დაკავშირებული უნდა იყოს ერთმანეთთან. საბოლოოდ კი წარმოიქმნება მზა პროდუქტი.

სხვა სტრუქტურები

მიუხედავად იმისა, რომ უმეტესი კომპანია იყენებს ფუნქციონალური სტრუქტურის ვარიაციას, ყველა სტრუქტურა არსებობს იმისთვის, რათა დაგეხმაროთ პროცესების გამჭვირვალედ განვითარებაში.

თქვენ უნდა აარჩიოთ თუ რომელი სტრუქტურა შეესაბამება თქვენს საქმიანობას. ასევე, შეგიძლიათ შექმნათ ახალი, თუმცა თითოეული მიდგომა მორგებული უნდა იყოს თქვენს ბიზნესზე.

უბრალოდ გახსოვდეთ, რომ ორგანიზაციული სტრუქტურის არსებობის მიზანი არის ის, რომ კომპანიამ შეინარჩუნოს ფორმა და მიაღწიოს შედეგს უმოკლეს ვადაში.

 

ასევე იხილეთ საინტერესო ბლოგები:  სწორი გადაწყვეტილებები თქვენი ბიზნესის განვითარებისთვის  | როგორ დავიწყოთ ბიზნესი

ბიზნეს გეგმის მნიშვნელობა და სახელმძღვანელოებიPrevious post
გუნდურად მუშაობა – რამდენად მნიშვნელოვანია იგი კომპანიისათვისNext post

  • Facebook
  • LinkedIn

Book an appointment with Personnel Calendar using SetMore

ჩვენ შესახებ

  • კომპანიის შესახებ
  • პარტნიორები
  • ჩვენი გუნდი
  • წევრობა

კონტაქტი

მისამართი: 0171, პ. ქავთარაძე #10, I შესახვევი,
სართული 4. თბილისი, საქართველო

ტელეფონი: (995 322) 500 130
მობ: (995 599) 34 33 48
ელ-ფოსტა: info@agic.ge

AGIC. 2021. All Rights Reserved.